Sering Dikecαm Dan Terpαlit Dengan Pelbagai K0ntr0versi, Sekali Ini Respons Padu Alif Aziz Buat Semua ‘Hαters’

Kerapkali terp@lit dengan pelbagai isu sens@s1 sebelum ini, penyanyi dan pelakon terkenal yang berasal dari Singapura, Aliff Aziz, 30, merasakan dirinya tidak mampu untuk mengawal mulut atau ke.ca.man orang walau semua itu sudah menjadi satu titik bu.ruk yang tidak ingin dikenang.

Jelasnya, dia tidak me.no.lak kemungkinan kisah lamanya akan kembali menjadi siu.lan ramai terutama apabila program realiti Ge.gar Vaganza musim ke-8 (GV8) memulakan siarannya tidak lama lagi.

“Bagi saya, kita baik atau j@hat macam mana pun, atau cuma menjadi diri sendiri pun sentiasa ada orang yang akan bercakap atau t.a.k puas hati dengan kita. Kalau nak fokus pada perkara itu, ia akan jadi mus.ta.hil.

“Macam Ummi saya selalu cakap, memuaskan hati semua orang adalah satu perkara yang mus.ta.hil. Sebab, orang yang baik pun ada yang t.a.k suka, inikan pula saya yang banyak kh1laf dan ke.le.ma.han ini. Lagilah orang t.a.k suka.

“Tapi, saya cuma nak fokus pada perkara yang positif sahaja. Kalau fikir yang ne.ga.tif saja, nanti malam-malam nak tidur pun akan terfikir-fikir. Saya sedang belajar untuk tidak memikirkan perkara yang tak perlu,”katanya.

Dalam pada itu, Aliff menjelaskan bahawa semasa ditemui pada sidang media pengumuman barisan peserta program GV8 di sebuah hotel di ibu kota baru-baru ini.

Tambahan pula, Aliff turut menjelaskan bahawa dia tidak mahu membiarkan dirinya ditanam sifat dend@m walau tahu orang akan tetap mengaitkan hal dan a.i.b lama hidupnya dalam keadaan dia sudah banyak berubah kini.

“Orang akan terus bercakap. Tapi saya tak ada ada den.dam apa-apa. Saya maafkan mereka dan dalam masa yang sama, minta maaf kepada semua yang mungkin pernah berasa tidak senang dengan sikap atau kelakuan saya dulu.

“Saya tak nak den.d@m. Saya nak hidup berlapang dada dan nak fokus pada apa yang saya nak buat saja,”ujarnya.

Dalam pada itu, Alif juga merakamkan penghargaan kepada mereka yang memberi sokongan dan doa-doa kepadanya.

Tambahnya, dia juga bersyukur kerana sahabat jemaah ‘t.a.b.l.i.g.h’ juga mendoakan kejayaannya sempena pertandingan GV8 yang akan berlangsung pada 21 November ini.

“Mereka semua berikan kata-kata pe.rang.sang dan nasihat sebagai kawan. Tentulah sebagai kawan, mereka mahukan yang terbaik untuk saya di samping berpesan agar sentiasa menjaga diri. Alhamdulillah atas doa-doa semua.

“Saya amat hargai doa-doa orang. Bukan kli.se, tapi seandainya semua orang dapat merasai nikmat besar doa itu.. Su.kar untuk diterjemahkan. Kita jangan ren.dah.kan doa kerana ternyata memang benar, doa adalah sen.ja.ta orang Muk.min,”katanya.

“Bukanlah nak tunjuk baik sebab kebelakangan ini sudah bersama je.ma.ah, tidak. Saya cuma nak fokus pada diri sahaja. Tak nak cari sa.lah orang, tak nak tengok salah orang. Kita sendiri pun banyak lagi ke.le.ma.han yang harus diperbaiki.

“Walau dah bersama je.ma.ah, itu belum tentu lagi kita ini baik. Jauh lagi perjalanan ini. 30 tahun hidup, terlalu banyak perkara yang saya harap tak pernah saya ter.ga.mak buat.

“Kini saya nak fokus pada diri, keluarga, anak-anak dan rakan-rakan terdekat,”jelasnya.

Sekadar info, turut memberi saingan dalam GV8 ialah Azzan Scan, Bandi A.m.u.k, Ani Mayuni, Aweera, Shidee, Kumpulan Nico, Adibah Noor, Nikki, Sukki, Upiak Isil dan Datuk Fazley Yaakob.

Semoga perkongsian ini dijadikan iktibar dan pengajaran untuk semua.

Sumber:

[1] Rujukan dan gambar utama: Utusan Online

[2] Gambar-gambar lain: Instagram iamaliffaziz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *