Aril Pilus Cemαs Bila Dapat Beritα Tentang Ibunya, Gαra-Gαra Hαl Ini

Setelah menerima berita tentang ibunya, pera.saan Aril Pilus sangat bim.bang dan ce.mαs apabila ibunya Normah Abdullah, 64 tahun mengala.mi kece.derαan di bahagian bawah mata aki.bat ter.ja.tuh. Ibu kepada penyanyi itu dike.jar.kan ke sebuah h0s.pi.tal di Jasin Melaka.

Aril Pilus atau nama sebenarnya Khairil Azam Pilus, 36 tahun memberitahu kaki ibunya ter.sa.dung ketika keluar daripada bilik air lalu ter.ja.tuh dan terke.na bu.cu meja pada bahagian mata.

“Pagi tadi (selasa) dalam pukul 7, mak saya ja.tuh.. memang rasa ce.mas dan ta.kut dan terke.jut la sebab hari yang sebelum tu ada saya kat melaka baru je jumpa mak”.

“Pukul 3 pagi dia bangun nak pergi t0ilet lepas itu dia keluar dari t0ilet dan nak masuk pintu bilik kaki dia ter.sa.dung mesin urut kaki, dia ja.tuh muka kena bucu meja makan”.

“Saya ingatkan main-main, mata mak k0.yak. Muka mak beng.kak sebelah dan d0kt0r cle.ar l.u.k.a dan everything. Saya suruh ayah bertenang, kalau boleh segera bawa mak pergi h0s.pi.tal terdekat sebab nak che.ck keadaan macam mana,” kata Aril.

Aril berkata ibunya menghi.dapi penya.kit da.rah tinggi dan ken.cing manis jadi ibunya terpak.sa dita.han untuk pemer.hatian selama empat jam di hospital.

“Mak saya kena 0bservation untuk pastikan tak ada apa-apa yang seri0us. Pada masa yang sama, mak tak lalu makan, kalau makan akan mun.tah.kan balik”.

“Kita ri.sau sebab mak saya ada ken.cing manis dan da.rah tinggi, jadi ta.kut kalau lu.ka di mata dia tu su.sah nak baik”, tambah Aril.

Aril berkata mereka sekeluarga mengambil kepu.tusan untuk hantar ke pa.kar mata bagi memastikan tiada apa yang seri0us.

“Buat masa sekarang mak saya akan duduk dengan kakak dekat bandar supaya senang orang nak jaga. Saya ri.sau dia berdua sahaja dengan ayah di kampung”.

“Esok nak pergi jumpa pa.kar mata sebab nak tengok keadaan mata mak, ri.sau kalau ada apa-apa yang seri0us sebab kena ja.hit”.

Sumber:

[1] Rujukan, mstar

[2] Gambar Utama, Aril Pilus (Instagram)

[3] Gambar lain-lain, Aril Pilus (Instagram)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *