Kεrap Disoal Tentang Cahaya Mata Pertama, Sekali Ini Penjelasan Haqiem Rusli Buat Semua Tεrkεjut

Semua sedia maklum bahawa dalam menjalani permulaan berumah tangga, soalan tentang cahaya mata pasti akan hadir dalam kehidupan sesuatu pa.san.gan.

Hal ini tidak ter.le.pas pada penyanyi terkenal, Haqiem Rusli yang baru mempe.ris.te.ri.kan Anis Sofea sejak dua minggu lalu tidak ter.le.pas megha.da.pi situasi ini.

Namun begitu, Haqiem memilih untuk merancang keluarga memandangkan dia dan isteri masih muda dan baru lagu berkah.win.

“Saya t.ak me.no.lak re.ze.ki, kalau dah perjalanan hidup saya dan Sofea akan ada cahaya mata dalam masa terdekat kami terima… itu rezeki Al.lah.

“Tapi untuk masa sekarang bukan kami t.aknak cuma kami masih nak me.man.tap.kan lagi hubungan daripada segi ke.se.fa.ha.man. (Perlu bincang) adakah kami sudah bersedia (ti.mang anak) dalam umur sekarang ni.

” To be honest saya t.ak bersedia lagi, saya masih buat re.sea.rch macam mana nak jadi suami yang baik, masih cari pen.ga.la.man la. belum sedia ada anak dalam usia muda ni,” katanya kepada media.

Dalam pada itu, Haqiem dan Wan Anis Sofea Wan Zamzuri, 19, selamat diij.ab ka.bul sebagai pasangan suami isteri pada 19 November lalu.

Tambahan pula, Haqiem atau nama sebenarnya Ridzuan Haqiem Rusli,23, meyatakan bahawa dia dan isteri masih dalam proses untuk mengenali antara satu sama selain belajar menjadi pasangan yang baik.

“Saya tak menolak rezeki cuma kalau dah perjalanan hidup saya dan Sofea akan ada cahaya mata dalam masa terdekat kami terima,” ujar Haqiem.

Haqiem mengakui dia sendiri agak ke.kok sejurus selepas memegang tanggungjawab sebagai suami terutamanya perlu mengambil tahu hal berkaitan isterinya.

“Dalam hal berkaitan rumah tangga kami akan bertanya kepada ibu bapa saya dan Sofia, mereka yang membantu me.ma.tang.kan lagi hubungan kami. Mereka yang lebih berpen.ga.la.man dalam rumah tangga.

“Kalau nak bercakap soal per.be.za.an selepas berkahwin, pada mulanya memang rasa berbeza sebab saya perlu memikul tang.gung.ja.wab yang lain. Apa sahaja urusan Sofea saya turut perlu ambil tahu.” jelas Haqiem.

Disoal tentang tentang perancangan untuk berbu.lan ma.du, Haqiem menjelaskan bahawa dia masih ter.i.kat dengan beberapa program yang perlu dilaksanakan.

“Hari tu sempat ba.by.mo.on je kat Port Dickson. Buat masa sekarang saya ada komitmen setiap hari Ahad untuk Sua.ra Vi.ral.

“In.syaAl.lah tahun depan nak pergi um.rah dulu dan mungkin nak bercuti ke London atau Korea,” katanya.

Semoga yang baik-baik saja untuk Haqiem Rusli dan isteri di masa depan.

Sumber:

[1] Rujukan dan Gambar Utama: Mstar Online

[2] Gambar 1: Harian Metro

[3] Gambar 2 dan 3 : Instagram @haqiemrusli98_

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *