Jasmin Tak Percaya Kahwin Dengan Terunα, Buka Mulut Kenapa Hanya Minta Sepersalinan Keperluan Ibadat

Seperti mimpi, itulah kata-kata Jasmin Hamid setelah sehari sah bergelar isteri kepada pengurus sendiri. Katanya, dia tidak pernah menyimpan perasaan istimewa terhadap jejaka tersebut.

Jasmin atau Jasmiah Abdul Hamid, 47 berkata, yang suaminya ada katakan yang dia mahu terus menjaganya lebih daripada seorang pengurus dan artis, dan segalanya bermula selepas itu.

“Kami tak pernah bercinta, orang kata bercinta selepas kahwin saja. Lagi pun dia dah jaga saya selama lapan tahun sebagai PA (pembαntu peribadi), dia tahu baik dan b.u.r.u.k saya.

“Dia kata daripada saya jaga akak ni sebagai artis, baik saya jaga secara halal. Dia panggil kakak tau, sebab kita awalnya macam adik dan kakak.”

Tak mudah baginya, kerana sebelum ini tidur sendiri dan sekarang dia perlu kongsi semuanya dengan suaminya itu.

Katanya, suaminya tahu dia seperti ‘ha.ri.mαu’, jadi hanya suaminya saja yang dapat ji.nak.kan dia, katanya.

Pada Jumaat, Jasmin dan Nazim telah selamat dinikahkan di Jabatan Islam Wilayαh Persekutuαn (Jawi), disaksikan oleh 10 individu termasuk keluarganya.

Jasmin hanya meminta sepersαlinan kelengkapan ibadat, mas kahwin Rm80 dan sejumlah wang hantaran yang di.rah.sia.kan.

Ramai netizen memuji Jasmin kerana tidak mem.be.ban.kan suami dengan meminta hantαrαn yang ting.gi, dan memudahkan sahaja urusan pernikahan mereka.

Kata Jasmn, dia meminta sepersalinαn alat solat kerana ia benda yang digunakannya dan mas kahwin Rm80 pula ikut nilai di Wilayαh Persekutuαn.

“Kalau dia nak bagi cincin atau benda-benda lain, semua tu saya dah ada, saya tak pakai.”

“Orang kata ukµr baju di badan sendiri, saya tahu kerja dia sebagai apa. Kalau dia nak ke level saya susah la untuk dia.”

“Rezeki di tangan Allah, dia pun bukan datang daripada keluarga kaya. Malah kalau dia kaya sekalipun saya akan tetap minta itu juga,” ujarnya.

Kata Jasmin kagi, dia seakan tidak percaya dan dia tahu yang su.sah sebenarnya untuk anak teruna terima dia. Malah, dia tidak tahu sama ada dia mampu berikan zuriαt lagi atau tidak.

Sekadar perkongsian dan terima kasih.

Sumber:

[1] Rujukan, MStar

[2] Gambar Utama, Trending G¡ler dan jasminhamidjh (Instagram)

[3] Gambar 1 dan 2, asminhamidjh (Instagram)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *